• Školský výlet piatakov v Banskej Bystrici

• Chlapci a dievčatá cestovali na výlet vlakom, čo pre nich bol veľký zážitok a poniektorí cestu vlakom absolvovali po prvýkrát. Veľmi si želali, aby vo vlaku boli „kabínky“ a pár dní pred výletom mali už hotový zasadací poriadok do vlaku.

Chuť veľkého mesta ochutnali aj cestovaním mestskou hromadnou dopravou.

Navštívili  jedinečné Slovenské múzeum máp, kde sa zoznámili s tradičnými aj modernými postupmi vytvárania máp, s tzvPieskovým modelom krajiny s rozšírenou realitou, ktorý je zážitkovou vzdelávacou pomôckou, využívajúcou najmodernejšie digitálne technológie.

Novinkou v múzeu je moderný letecký simulátor, na ktorom si vyskúšali vzlietnuť a preletieť nad Bratislavou.

Následne piataci navštívili najväčší zábavný park na Slovensku - Bounce park a dosýtosti si užili všetky atrakcie, ktoré ponúka.

Výlet sa vydaril, piataci všetko zvládli na výbornú a štastní a unavení sa vrátili domov.

• Slávnostné ukončenie školského roka 2022/2023

• Dňa 30. júna 2023 ( t.j. v piatok) o 8:00 hod. sa uskutoční slávnostné ukončenie školského roka 2022/2023 v KD Starý Tekov.  Pred začatím slávnosti bude ranná ŠKD v priestoroch ZŠ od 6:30 hod. pre žiakov 1.stupňa a následne sa v sprievode triednych pani učiteliek o 7:45 hod. presunú do KD. Žiaci 2.stupňa prídu o 7:45 hod. pred KD v Starom Tekove. Po skončení slávnostného ceremoniálu udeľovania ocenení sa spoločne presunieme do ZŠ Štefana Senčíka, kde žiakom budú odovzdané vysvedčenia z rúk triednych pani učiteliek. Predpokladané ukončenie dňa 10:00 -10:30 hod.

• Splav Bobrieho ramena 6r.

• Dňa 26.7. 2023 sa naši šiestaci pod vedením pani triednej učiteľky Kubíkovej, pani učiteľke Slušnej a pani asistentky Gápelovej, zúčastnili nezabudnuteľného výletu v Novom Tekove. Hlavným programom bol splav Bobrieho ramena, kde sa vďaka profesionálnemu inštruktorovi naučili základné pravidlá ako veslovať a zdolávať prekážky na člne. Okrem toho sme si stihli aj zahrať futbal a stráviť príjemný čas pri opekaní špekačiek.

• Koncoročný výlet Smolenice

•  Deti z prvého stupňa našej základnej školy strávili v stredu 28.06.2023 krásny deň. Počasie nám prialo a tak sme si mohli vychutnať exkurziu vo včelej záhrade v Smoleniciach. Dozvedeli sme sa veľa zaujímavého o živote včiel a ich význame pre človeka, ochutnali rôzne druhy medu. Ďalšou zastávkou bola prehliadka hradu Červený Kameň, kde sme nazreli do minulosti a dozvedeli sa všeličo o živote známeho šľachtického rodu Pálffyovcov. Nechýbala ani skvelá zmrzlina a nákup suvenírov a darčekov. Unavení, ale spokojní sme sa vrátili domov a môžme si povedať, že náš výlet bol naozaj super .

• Koncoročný výlet ôsmej triedy Župkov 25.6-27.6.

• Ôsmaci podstúpili nedeľnú cestu vlakom spolu s triednym učiteľom M.Janíčkom a dozorkonajúcou pani asistentkou T.Gajdošovou. Za krásneho počasia sme využívali športové aktivity,ktoré nám areál umožňoval (beachvolejbal, bazén, futbal frisbee...) Stravovali sme sa v miestnej Kolibe a po zotmení sme opekali. V pondelok sme doobeda absolvovali turistiku na Frtálov vrch (9km) ,ktorú všetci zvládli bez ujmy na zdraví. Po chutnom obede sme mali regeneráciu v bazéne a poobedňajší relax. Večer nás čakala pizza a pobyt pri ohníku. V utorok po raňajkách, upratovaní a zbalení sa, sme sa autobusom dostali všetci šťastne domov.

• Triedny výlet deviatakov

• Telgárt 19.-21.6.2023

V dňoch 19. až 21. júna sa žiaci deviateho ročníka spolu so svojim zastupujúcim triednym Petrom Mészárošom a jedným z rodičov - pánom Jozefom Melicherom triedneho výletu v obci Telgárt a okolie.

Cestovali sme vlakom. Dorazili sme do hotela Telgárt, kde sme boli ubytovaní približne okolo obeda. Po obede sme začali objavovať okolie. Navštívili sme Telgártsky viadukt, prezreli si Telgártsku železničnú slučku, potom ikonický Chmarošský viadukt až sme dorazili k prameňu rieky Hron. Cestou späť sme obdivovali zjazdovky a občerstvili sa v Ski resorte. K dispozícii sme mali bazén priamo v hoteli. Druhý deň sme sa vydali náučným chodníkom od hotela k meandrom Hrona až sme dorazili do obce Šumiac na úpätie Kráľovej hole. Krátky výstup a nútený návrat, aby sme stihli obed v hoteli. Zo Šumiaca sme cestovali autobusom do Telgártu. Čas po obede sme ešte využili na výstup na vrch Ždiar tzv. Voglovým chodníkom. Na vrchu je umiestnený najväčší drevený kríž na Slovensku. Deň sme zavŕšili opekaním špekáčikou a slaniny. V stredu ráno sme sa vlakom dopravovali domov. Všetci sa bezpečne vrátili plný dojmou a spomienok.

• Divadelný boďák

• Dramatický krúžok v DAB Nitra

Dňa 16. júna sa náš dramatický krúžok zúčastnil prestížnej prehliadky víťazných inscenácií Nitrianskeho kraja pod názvom Divadelný boďák, ktorý sa uskutočnil v Divadle Andreja Bagara v Nitre. na tomto festivale sa prezentovali všetky víťazné inscenácie tohtoročných prehliadok rôznych kategórií, ktoré reprezentovali náš kraj na celoštátnej úrovni. Vystúpenie sme si užili a sme radi, že sme si vyskúšali profesionálne prostredie.

• Poznávací výlet do Viedne

• Žiaci 7.,8. a 9.ročníka sa 23.6.2023 zúčastnili poznávacieho výletu do Viedne. Počas jedného dňa videli množstvo zaujímavostí z hlavného a najväčšieho mesta Rakúska. Navštívili záhrady Schönbrunnu aTechnické múzeum vo Viedni, obedovali v štýlovej reštaurácii Schönbrunner Stöckl v blízkosti Schönbrunnu. Po výdatnom obede si prezreli známe miesta v centre hlavného mesta a to Dóm svätého Štefana – Stephansdom, najväčšia katedrála vo Viedni. Navštívili aj Stephansplatz námestie v geografickom strede Viedne. Je pomenovaný podľa svojej najvýznamnejšej budovy, Stephansdomu, viedenskej katedrály a jedného z najvyšších kostolov na svete. Neoddeliteľnou súčasťou návštevy hlavného mesta bola prechádzka po Mariahilfer Straße, je to jedna z najväčších a najznámejších nákupných ulíc Viedne. Najväčšou atrakciou pre žiakov bolo cestovanie metrom. Všetci mali možnosť spoznať zaujímavé miesta, miestnych ľudí, históriu mesta a najmä naučiť sa praktické zručnosti, ako sú cestovanie napríklad aj metrom, spoznávanie nových miest, kultúra stolovania v štýlovej reštaurácii a spoznávanie miestnej gastronómie. Videli zaujímavé atrakcie a hlavne sa naučili orientovať sa podľa mapky mesta a mapky metra, sledovali zastávky, kde bolo potrebné prestúpiť na inú trasu, ktorá viedla k Stephansplatz. Počas výletu využili aj svoje jazykové zručnosti a to žiaci 7.ročníka nemecký jazyk a žiaci 8. a 9.ročníka anglický jazyk. Tu sme si mali možnosť utvrdiť, že jazykové zručnosti sú veľmi dôležitou súčasťou uplatnenia našich žiakov v ich profesijnom ako aj osobnom živote.

Dovidenia Viedeň v budúcom školskom roku 2023/2024!

• Deň otcov

• Deň otcov je sviatok, ktorý oslavuje otcovstvo, vzťah otca k deťom, ale aj jeho úlohu vo výchove potomkov alebo v spoločnosti. A kedy sa Deň otcov vlastne oslavuje? U nás pripadá na tretiu júnovú nedeľu, teda 18. júna 2023. Preto Vám  ockovia, tatkovia, tatuškovia v mene Vašich detí k zajtrajšiemu sviatku posielame krátke prianie:

Za to, že si mi odpovedal na moje nekonečné otázky.

Za to, že si prežil moje pubertálne obdobie.

Za to, že si nado mnou držal ochrannú ruku.

Za to, že ma máš rád takého/takú aký/á som.

Za to, že si tu vždy pre mňa.

Ďakujem Ti za všetko, ocko. Krásny Deň otcov!

• Pozdrav z Plaveckého výcviku

• Milí rodičia!

Srdečne Vás pozdravujeme z plaveckého výcviku v Štúrove.Máme sa výborne.Hravou činnosťou sa učíme prekonať strach z vody a zvládnuť základné plavecké návyky. Každým dňom si zlepšujeme svoje plavecké spôsoby kraul, znak alebo prsia, učíme sa aj zoskok z brehu do hlbokej vody.

• Pozdrav zo Školy v prírode

• Pozdrav od detí:

Ahoj, mama, ocko!

Cesta bola v pohode, ubytovanie sa nám páči,

kufre sme už vybalili. Jedlo- to sa uvidí.

Možno sa aj počasie umúdri.

Vaše deti  😊

• Exkurzia v Talentcentre v Nitre

• Návšteva Talentcentra v Nitre žiakom pomáha pri rozhodovaní o výbere strednej školy, budúceho povolania a podporuje ich sebapoznanie a rozvíjanie schopností a vedomostí.

Lektor počas exkurzie 29. a 30.mája 2023 vysvetlil interaktívnou a zábavnou formou žiakom témy ako talent, výber povolania, informačné zdroje o trhu práce, vzdelávací systém na Slovensku a možnosti výberu strednej školy.

Súčasťou programu bolo zisťovanie záujmov a vedomostí žiakov prostredníctvom dotazníkov. Na základe výsledkov dotazníku záujmov sa žiaci dozvedeli , k akému kariérovému typu patria. Po vyplnení dotazníkov všeobecných a špecifických schopností žiaci 7. a 8.ročníka zistili svoje silné stránky a oblasti, na ktorých môžu zapracovať. Skúmanými oblasťami boli napríklad okruhy zo slovenského jazyka, anglického jazyka, koncentrácia, logické myslenie, priestorové vnímanie, organizačné schopnosti a iné oblasti. Svoje výsledky si žiaci následne môžu pozrieť a porozprávať sa o téme budúceho povolania s  rodičmi.

• Deň detí v Starom Tekove

• Pozývame vás osláviť s nami Deň detí. Stretneme sa v sobotu 3. júna o 10.00 hod. na futbalovom ihrisku.

Pre deti sú pripravené športové aktivity, atrakcie či občerstvenie.